Vegansk, krämig Potatissallad med Ruccolapesto

publicerat i Mat på veganska, Matinspo, Recept, Vegetariskt;
Well, 
Det är sällan jag skriver så mycket mer än de som släcker mitt maniska behov av att laga mat, och den glädje som kommer med att man får dela med sig!
Så därför tänkte jag bara passa på att säga hur jäkla grymma ni är! Jag menar, ni är så många nu som kikar in, och för mig att det liksom överväldigande att så många, likt jag själv börjat fatta tycke för mat som baseras på vegetabilier. 
I truly adore you amazing creatures <3. 
HÄR har ni ännu ett recept som är billigt och anpassat för snabb, hemmagjord masstillagning att frysa in och göra matlådor av, likt igår! Och om ni missade det receptet så rekommenderar jag starkt att ni kollar in det: http://dicarrara.blogg.se/2016/july/vegansk-grekisk-biryani.html
 
Ingredienser
1 kg färskpotatis
250 gram skogschampinjoner
2 stora gullökar
50 gram mjölkfritt bakmargarin
 
Ruccolapesto
4 dl ruccolasallad
2 dl basilika
1 dl olivolja
2 st vitlöksklyftor
1/4 dl pinjenötter
3 droppar tryffelolja
svartpeppar
salt

Gör såhär:
1. Borsta och koka upp all potatis i en stor kastrull, ca 10-20 minuter beroende påhur stora potatisen är. Häll av vattnet för att sedan placera tillbaka potatisen i kastrullen. Lägg sedan på en skiva bakmargarin och låt smälta över. 
2. Skär som strimlor/bågar av gullöken och skiva champinjonerna tunnt. Stek på medellåg värme tills att de blivit möra och fått en fin gyllene färg. Häll sedan över till den stora kastrullen med potatis.
3. Mixa samman alla ingredienser till ruccolapeston. Salta och peppra utifrån eget tycke. Mixa igen. Smaka av, osv...
4. Häll sedan över ruccolapeston till kastrullen med resterande ingredienser. Rör försiktigt om så det inte blir rena rama potatismosen. 
5. Superduper redy to be served!!

Kommentera inlägget här :